Projecte:
"Programa de Formació per a famílies acollidores"

Aquest projecte que forma part del Practim I de psicopedagogia que estic cursant a la UOC, s'emmarca dins de la meva feina a l'EAIA Municipal de Tarragona com a estratègia innovadora d'intervenció grupal amb les famílies que tenen acollit un infant o adolescent amb el qual tenen alguna relació de parentiu.

______________Avaluació de la sessió 1

Sessió: 1 Inauguració del curs i ens presentem

Assistents: Assisteixen 12 participants de 10 famílies, l’equip de l’EAIA al complert, la cap d’àrea de serveis socials, el coordinador de projectes de l’IMSST i la cap territorial del SAIA de Tarragona.
L’assistència en aquest primer dia, pel que fa a participants és un èxit.

Estructura de la sessió:

- S’ha presentat adequadament? Avui s’havia de presentar el projecte en general. Penso que les famílies han copsat la idea general del projecte i els ha agradat que també vinguessin en el dia de la presentació representants de la institució i, sobretot, la cap d’infància que és qui firma totes les resolucions i permisos de les famílies acollidores. Les famílies han dit que els ha agradat posar cara a aquesta persona i els ha fet sentir importants.

- S’ha acabat una activitat i començat la següent sense forçar la situació? Això ha costat força ja que les famílies venen amb moltes ganes d’explicar cadascú la seva situació i les seves intervencions s’han allargat molt i algunes ocasions s’ha hagut d’interrompre d’una forma més o menys forçada per tal de poder continuar amb les activitats planificades.

- S’ha provocat una reflexió entre els participants de la sessió? En aquest primer dia la intenció no era tant de provocar una reflexió, però si ha estat així, les famílies s’han sentit acompanyades i han vist que molt a prop seu passen coses molt semblants a la seva situació o, fins i tot, pitjors i això penso que ha ajudat a relativitzar la pròpia situació de dificultat.

Objectius de la sessió:
Els objectius plantejats per aquesta sessió s’han aconseguit sense cap dubte, les famílies s’han conegut, han exposat cadascuna una mica la seva història respecte l’infant que tenen acollit i han entès bastant el que s’anirà treballant en les properes sessions.

Dinamització del grup:
El grup ha estat motivat durant tota la sessió. Hem aprofitat les seves intervencions per a introduir temes que aniran sorgint al llarg del projecte. S’ha creat un ambient molt comunicatiu entre els participants i s’ha creat un interès per a seguir assistint a les sessions.
El que ha costat més ha estat el fet d’intentar que les intervencions de cada família fossin més o menys del mateix temps. Ens hem trobat en que dues de les participants han monopolitzat en alguns moments.
Tots els participants han participat de forma activa, han explicat la seva situació familiar sense cap tipus de pudor, s’han sentit en tot moment a gust i s’ha creat un clima de confiança que serà imprescindible per a poder seguir amb aquest treball.

Aspectes que cal tenir en compte per a la propera sessió:
Sobretot intentar moderar les intervencions de cadascun dels participants de forma que siguin més o menys de la mateixa estona i que no siguin sempre les mateixes persones les que més intervenen.

Observacions:
S’han fet justificants de feina a una de les famílies que ha demanat permís a la feina per a poder assistir al curs.