______________Avaluació de la sessió 2 (13.10.10)
Sessió: 2. Aspectes diferencials. (Pluja d’idees, vídeo, avantatges i inconvenients de l’acolliment)
Assistents:
9 persones, 6 senyores i 3 senyors.
El fet de diferenciar entre senyores i senyors ho trobo significatiu ja que vull fer constar l’assistència dels senyors, avis i oncles acollidors, que s’impliquen també en totes les qüestions relacionades amb l’acolliment tant dins com fora de casa.
Estructura de la sessió:
Avui hem començat fent una petita dinàmica per tal que els participants es recordin de tots els noms dels seus companys abans de posar-nos en matèria. Hem fet l’activitat de la frase maleïda adaptada als noms, així tots han hagut de dir el seu propi nom i els dels seus companys. Tots han participat de bon grat.
- S’ha presentat adequadament?
Hem presentat les activitats de manera que hem explicat tot el que es faria abans de començar per tal d’estructurar la sessió i que els participants sàpiguen una mica per sobre què és el que es pretén fer durant tota la sessió.
La pluja d’idees sobre l’acolliment l’hem reforçat amb una fitxa en la que ells mateixos havien de fer primer una reflexió personal per després posar-la en comú. Hem escrit a la pissarra els avantatges i incontinents que han sortit i finalment hem vist el vídeo en que altres famílies acollidores opinaven sobre el mateix tema.
- S’ha acabat una activitat i començat la següent sense forçar la situació?
Per tal d’acabar la primera activitat i passar a la següent ha calgut que com a dinamitzadora se la sessió demanés als participants que anessin acabant en les seves intervencions. És un grup que participa molt i costa “tallar” les discussions que sorgeixen de forma espontània. Algunes discussions, només fem de moderadors i deixem que segueixen ja que ens sembla que és interessant i que es tracta el tema en qüestió, però d’altres en les que no passa això les hem de tallar per a poder continuar amb les activitats planificades. Hem pensat anotar aquests temes que sorgeixen espontàniament i si no estan penats de tractar en cap sessió, pensar la manera de treballar-los.
- S’ha provocat una reflexió entre els participants de la sessió?
Sí, han sortit moltes qüestions interessants en relació als avantatges i inconvenients de l’acolliment. És interessant destacar la diferència que hi ha hagut en aquestes reflexions entre les famílies que ja fa temps que tenen l’infant acollit i les famílies en les quals l’acolliment s’ha constituït fa poc.
Objectius de la sessió:
El primer objectiu d’aquesta sessió s’ha complert sense cap dubte. S’ha reflexionat profundament sobre el tema. El segon objectiu es decideix deixar-lo per a la propera sessió ja que no hi ha hagut prou temps per a desenvolupar totes les activitats planificades.
Dinamització del grup:
El grup és molt participatiu. Es demostra la necessitat d’aquestes famílies d’abocar tot allò que els preocupa respecte l’acolliment i el fet que se senten recolzades tant per l’EAIA com per les altres famílies.
Aspectes que cal tenir en compte per a la propera sessió:
La propera sessió s’ha de començar amb l’activitat que avui no s’ha pogut fer.
Observacions:
La sessió d’avui ja s’ha fet en una nova ubicació que no és la mateixa que la de la primera sessió per qüestió de gestió de sales del Centre Cívic. La d’avui l’hem fet per primera vegada a Bonavista. Les famílies no han tingut problema per a trobar-ho i s’hi ha sentit a gust. Hem disposat del material necessari.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada