Projecte:
"Programa de Formació per a famílies acollidores"

Aquest projecte que forma part del Practim I de psicopedagogia que estic cursant a la UOC, s'emmarca dins de la meva feina a l'EAIA Municipal de Tarragona com a estratègia innovadora d'intervenció grupal amb les famílies que tenen acollit un infant o adolescent amb el qual tenen alguna relació de parentiu.

______________Avaluació de la sessió 7 (17.11.10)

Sessió: 7. La Gestió positiva del conflicte. Inici funcionament Blog
Assistents:
El dia 17 assisteixen 10 persones i el dia 24, 8 persones.
Estructura de la sessió:
- S’ha presentat adequadament? En el plantejament de la sessió d’avui hi ha hagut una innovació que no estava prevista el pla de treball. S’ha iniciat un blog del programa formatiu de famílies acollidores ja que s’ha detectat la necessitat de poder enllaçar una sessió amb una altra, el fet de poder penjar el contingut d’alguna sessió, deixar constància dels dubtes de les famílies acollidores i poder respondre en línia i, en definitiva, aconseguir que quan s’acabi el programa de formació quedi alguna cosa amb finalitat educativa que les famílies podran continuar utilitzant.
També hem encetat el tema de la gestió positiva del conflicte. Com es pot anar veient en les diferents fitxes d’avaluació he variat les activitats d’alguna sessió i sobretot, he canviat l’ordre i m’he adonat que serà impossible, amb les sessions de les que disposo, de treballar tots els temes proposats, així que he hagut d’anar adaptant sobre la marxa les sessions.
- S’ha acabat una activitat i començat la següent sense forçar la situació? La primera part en la que s’ha presentat el blog a les famílies i els hem ensenyar a utilitzar-lo hem estat a la sala d’ordinadors on cada persona tenia el seu propi ordinador per a treballar. Quan hem acabat aquesta primera part, hem tornat a la sala on normalment ens trobem i hem encetat una nova activitat.
- S’ha provocat una reflexió entre els participants de la sessió? Mentre estaven fent l’escultura, han reflexionat tant els que feien de personatges com els que feien d’observadors. Han tingut l’oportunitat de posar-se en una altra postura dins de la dinàmica familiar de l’acolliment i han reflexionat sobre els diferents punt de vista que pot tenir un mateix conflicte, sobretot, com pot afectar als infants i adolescents i com han d’actuar com a acollidors.
Una sessió molt profitosa!
Objectius de la sessió:
S’ha complert l’objectiu nou d’avui de crear motivació i veure el blog com una eina útil i també hem situat el conflicte, tema que les famílies feia dies que estaven reclamant de tractar.
Dinamització del grup:
En aquestes alçades el grup funciona ja molt bé i fins i tot, podria dir que s’autoregula i cada vegada fa menys falta que intervinguem els professionals per a que participin de forma ordenada en totes les activitats i hi participin tots.
Aspectes que cal tenir en compte per a la propera sessió:
Les famílies han demanat tornar a tenir una estona més la sala dels ordinadors el proper dia per a poder tornar a practicar amb el blog.