Projecte:
"Programa de Formació per a famílies acollidores"
Aquest projecte que forma part del Practim I de psicopedagogia que estic cursant a la UOC, s'emmarca dins de la meva feina a l'EAIA Municipal de Tarragona com a estratègia innovadora d'intervenció grupal amb les famílies que tenen acollit un infant o adolescent amb el qual tenen alguna relació de parentiu.
"Programa de Formació per a famílies acollidores"
Aquest projecte que forma part del Practim I de psicopedagogia que estic cursant a la UOC, s'emmarca dins de la meva feina a l'EAIA Municipal de Tarragona com a estratègia innovadora d'intervenció grupal amb les famílies que tenen acollit un infant o adolescent amb el qual tenen alguna relació de parentiu.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
4 comentaris:
Després de llegir atentament la teva matriu DAFO penso que és correcta amb una bona estructura que facilita la lectura d’aquest.
El que dedueixo és que analitzes la situació general de l’EAIA i la relació d’aquest amb les famílies.
Des del meu punt de vista, les àrees clau de l’entorn proper veig que són les famílies i institucions públiques.
Potser hi trobaria a faltar algun element relacionat amb l’entorn de forma més àmplia com aspectes legislatius o socioculturals però que potser tu, en aquest cas, has donat més pes als altres dos i/o faltaria parlar una mica de quin és el paper dels responsables de l’EAIA.
Penso que les estratègies del teu centre podrien anar orientades a millorar la comunicació amb les famílies després de llegir algunes dades referents a aquest tema. Servirien per millorar la imatge externa, entendre el seu punt de vista i dialogar en casos de conflicte relacional. L’important és guanyar-se la confiança de les famílies i per això considero important esmentar el següent punt:
Potser, allà on has posat la “imatge externa de l’EAIA és negativa” jo potser l’hauria posada com a amenaça. De totes maneres l’Equip, sabent que la imatge no és del tot bona, podria reconvertir-ho en una estratègia defensiva perquè això no fos així i treballar en la direcció de millora de la comunicació.
El control que feu sobre elles penso que, segons com ho miris, és una fortalesa. Penso que, com tu, l’equip dóna un suport però alhora ha d’exercir un control sobre d’elles L’objectiu final d’aquest és per un benefici dels infants. Em refereixo a que el control és un funció més de l’EAIA i és un senyal de que la feina està ben feta, no? És el servei que donen a la societat.
Estic absolutament d’acord amb la debilitat que com que les famílies vénen de forma voluntària i el projecte és gratuït, el compromís d’aquestes sigui un punt feble per les vostres actuacions. Però teniu la sort de que les altres famílies voluntàries ho fan de forma completament gratuïta i són un puntal molt bo.
I l’apartat, en general, de les fortaleses és que teniu un gran equip, implicat amb la seva feina i amb ganes de treball en grup que de ben segur és profitós amb l’experiència que comentes que tenen. Bona DAFO!
Gràcies Mireia pel teu comentari. Estic molt d'acord en el que dius. Tens raó que també es pot veure el fet de fer un control de les famílies com a punt fort ja que és una de les missions que té encomanades l'EAIA.
Pel que fa al comentes de la comunicació i de crear confiança i bon tracte amb les famílies és precisment el que intento amb el projecte d'aquest practicum i penso que de moment està sent una experiència molt positiva que voldrem repetir!
Miriam m'he llegit amb atenció el teu DAFO i la veritat es que m'ha estat de molta utilitat per fer-me una idea d'un camp que sempre m'ha agradat però en el que mai he tingut possibilitat d'accedir.
Realment hi ha una necessitat de millorar la comunicació amb les families que assisteixen. Els EAIAs tenen una imatge externa força dolenta, ja se sap allò de que "et prenen els nens" i això oprovoca que es faci dificil una intervenció educativa de qualitat ja que abans de poder intervenir s'ha de guanyar la confiança de les persones ateses.
Molta sort amb el projectes
Publica un comentari a l'entrada